Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spory spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spory spadek liczby obsłużonych kontenerów w Gdyńskim PorcieGdyński Port z uwagi na bardzo blisko położony port DTC nie ma łatwej sytuacji. Zwłaszcza że konkurent z sąsiedztwa naprawdę wysoko postawił poprzeczkę, w ciągu ostatniego czasu dokonał wielu ważnych inwestycji, i spowodowało to wszystko, że część klientów się zdecydowała na dokonanie zmiany. Sytuację tę bardzo dobrze pokazują cyfry. W ubiegłym roku na terenie terminala przeładowano o sto dwadzieścia tysięcy mniej kontenerów w nawiązaniu do poprzedniego roku, co daje w rezultacie 25-procentowy spadek. Spory spadek odnotował również terminal GCT Gdynia, w nim z kolei było to w okolicach dwunastu procent. Widać więc bardzo dobrze, że Gdynia jak na razie została trochę w tyle jeśli się ją porówna z pobliskim Gdańskiem. Podczas ubiegłych dwunastu miesięcy kilku dużych, światowych graczy zaczęło współpracować z DCT, również nowi armatorzy którzy zaczynają transporty do naszego kraju wybierają raczej Gdańsk. Wiadomo, że konkurencja to normalna rzecz, zwłaszcza jeżeli porty praktycznie sąsiadują, lecz zaczynają się pojawiać głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Duży wpływ na aktualną sytuację Portu w Gdyni mają spóźnione projekty powalające na obsługę jednostek o największym załadunku. Do tej pory kanał dopływowy nie został pogłębiony, przez co będzie niemożliwe przyjmowanie kontenerowców o największej ładowności, pomimo tego że portowa infrastruktura może na to pozwolić. To była jedna z głównych przyczyn przejścia paru przewoźników do portu w Gdańsku, ponieważ ich statki po prostu nie dawały rady dopływać do terminala z powodu kanału o niedostatecznej głębokości. Dodatkowo na sytuację taką nałożyło się embargo z Rosją i duże spowolnienie chińskiej gospodarki, i w efekcie statystyki były takie jakie były. Portowe władze mają nadzieję, że przyszły rok przyniesie jednak znaczne odbicie. Udało się bowiem dokończyć parę rozpoczętych kilka lat temu projektów, które powinny przygotować terminale na bezpośrednie przyjmowanie statków oceanicznych. Znaczącemu powiększeniu i modernizacji uległo wyposażenie, unowocześniono również place do składowania i zaprojektowano specjalistyczne oprogramowanie które mają pomagać w zarządzaniu portem.