Uruchomienie nowej kolejowej trasy do Portu w Gdańsku

Otwarcie nowej trasy kolejowej do Portu Gdańskiego

Port Gdański rozwija się w ostatnich latach na wielu płaszczyznach, kolejne inwestycje powstają nie tylko na portowych obszarach, lecz będą również obejmować okoliczne rejony. W ostatnim okresie czasu bardzo dużo wysiłku ale także środków finansowych przeznaczono w modernizację oraz rozbudowę tras które dochodzą na teren portu. Jest to całkowicie zrozumiałe, gdyż powiększenie możliwości przeładunkowych musi być powiązane z kompleksową obsługą transportu kontenerów do innych miast – niedobór dobrych nitek drogowych czy kolejowych stanowić tutaj nie może ograniczenia. Stąd też duża ilość inwestycji na terenie Gdańska już w ostatnim czasie ukończono, ale dużo też czeka na swoją kolej. W szczególności dużo nacisków położone zostało na gruntowną rozbudowę kolejowych połączeń, które w związku z dynamicznym rozwojem portu po prostu zaczęły nie dawać rady. Stąd też na przykład wystartował projekt modernizacji połączenia między Pruszczem Gdańskim a Gdańskiem, który obejmował roboty przy moście na Wiśle oraz przy dwutorowej linii kolejowe, całość tego przedsięwzięcia oszacowano na prawie czterysta milionów złotych.

Pierwsze pociągi na nowo otwartej trasie przejechały w drugie połowie stycznia, i robić to aktualnie mogą dużo szybciej niż dotychczas. Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu GdańskiegoPrzed rozpoczęciem modernizacji składy poruszały się z prędkością 20 km/h, aktualnie jest to pięć razy więcej. Przy okazji prac poprawiono także transport rzeką przepływającą pod mostem. Dzięki odpowiedniemu podniesieniu konstrukcji aktualnie rzeką mogą wpływać dużo większe jednostki. Aktualnie będzie możliwe transportowanie nawet trzech warstw kontenerów na pokładzie barki, co znacząco może usprawnić żeglowanie na tym szlaku. W celu polepszenia poziomu bezpieczeństwa most został też odpowiednio oświetlony. Rozbudowa, która była opisywana ma duże znaczenie dla okolic Gdańska. Niedawno uruchomiona do użytku linia 226 znacznie zwiększy przepustowość pomiędzy Portem a Pruszczem Gdańskim kilka razy, a poza tym pozwoli na jazdę dużo cięższych składów niż dotychczas. I prawdopodobnie nie skończy się na tym, bo planowane są nowe projekty mające jeszcze bardziej poprawić stan infrastruktury w tamtejszym rejonie.
.