Plany firmy Maersk w związku z coraz większym kryzysem rynku transportowego

Jakie plany ma firma Maersk w związku z coraz większym kryzysem rynku transportowego

Zbliżający się ku końcowi rok był czasem sporych zawirowań na rynku transportu kontenerowego. Międzynarodowy kryzys, który się pojawił początkiem tego roku spowodował gwałtowny spadek zapotrzebowania na przewozy towarów, a równolegle do użytku weszło sporo nowoczesnych jednostek, jakie były montowane przez ostatnie lata. Spowodowało to dużą nadpodaż miejsca na pokładach przy jednoczesnej dużej obniżce cen za usługi i dotknęło większość armatorów, w tym lidera rynku czyli Maerska. W rezultacie dość skomplikowanej sytuacji która jest obecnie prezes firmy, Soren Skou, przekazał na konferencji, która się odbyła w października o planach firmy na nadchodzące miesiące. Przedstawione plany dotyczą w działaniach bieżących zawieszenia kilku obecnie prowadzonych projektów, a docelowo globalnego zredukowania etatów i zmniejszeniu tym samym ogólnych kosztów. Jednak pomimo takich planów ML powinna nadal zostać liderem rynku, ponieważ sytuacja gospodarcza w takim samym stopniu dotknęła także innych.

Plany firmy Maersk w związku z kryzysem na rynkach transportowychJedną z szeroko komentowanych decyzji Maersk Link jest ograniczenie budowy następnej grupy kontenerowców w stoczni w Południowej Korei. Oprócz tego przełożona została budowa blisko dziesięciu jednostek mających pojemność 14 tysięcy TEU i dwóch większych feederów. Sam prezes firmy zaznaczał przy tym mocno, że wspomniane decyzje nie spowodowały żadnych konsekwencji finansowych, ponieważ tak naprawdę inwestycje zostały odłożone w czasie. Oczywiście o ile ogólna rynkowa sytuacja zacznie się poprawiać, lecz jeśli chodzi o to pracownicy armatora są optymistami i prognozują szybki wzrost tego sektora. Równocześnie pojawiły się pogłoski o dużej redukcji załogi, ponieważ w ciągu nadchodzących dwóch lat miałoby to dotknąć około czterech tysięcy stanowisk. Ale nie zostały podane informacje o tym, jakie miejsca byłyby zagrożone, przypuszczalnie sytuacja będzie dotyczyć większości z 116 państw, w których firma prowadzi działalność. Dodatkowo na konferencji, o której było wspominane prezes skomentował pogłoski o wycofaniu ze służby jednego z kontenerowców. Firma wytłumaczyła jego przedłużony pobyt w jednym z chińskich portów dłuższym czasem oczekiwania na następne zlecenia.
.