Linia Hamburg Sud w porcie gdańskim

Hamburg Sud w gdańskim porcie

Ostatnie tygodnie obfitują w informacje o nowych firmach, jacy rozpoczęli współpracować z gdańskim portem. Głośno komentowane w branży portowej jest rozpoczęcie w sierpniu rozładunku kontenerowych jednostek z aliansu G6, który obecnie jest jednym z bardziej liczących się armatorów na tym rynku. Gdański port został kolejnym przystankiem obejmującej najważniejsze porty trasy, na terenie Europy kontenerowce tej grupy będą się jeszcze zatrzymywać w Southampton, Rotterdamie i Hamburgu. Kontenerowce póki co zawijają do portu raz na tydzień, co zapewni systematyczną dostawę sporej ilości jednostek kontenerowych do obsłużenia. Te nowe kontrakty będą przede wszystkim wynikać z długoletniej pracy władz samego portu, jak również Gdańska. Regularne podnoszenie standardów, rozbudowa infrastruktury i wyposażenia powodują, że współcześnie port gdański stał się jednym z większych portów na Bałtyku, umożliwiając obsługiwanie najdłuższych nawet największych nawet jednostek kontenerowych. Z tego też powodu największe firmy z tej branży to doskonale widzą i w wielu przypadkach decydują się na rozpoczęcie współpracy.

Jedną z kilku zaczynających współpracę firm w porcie gdańskim jest również niemiecka linia kontenerowa Hamburg Sud. Przewoźnik ten ma długoletnią tradycję, posiadając prawie 250 przedstawicielstw w dużej części portów stał się jednym z bardziej liczących się graczy na rynku przewozów. Pierwsze jednostki kontenerowe niemieckiego armatora rozładowano w drugiej połowie lipca, i transport ten był początkiem poważniejszą współpracę. Na razie są zaplanowane połączenia co tydzień, statki będą wypływały z dwóch portów, Bremerhaven i Hamburga. Hamburg Sud w gdańskim porcieCo prawda ten armator nie będzie likwidował siatki połączeń z Gdynią, ale dla gdańskiego portu jest to z całą pewnością spory sukces promocyjny, który ma na celu znalezienie kolejnych armatorów. Jak powiedział przed kilkoma dniami Dominik Landa, pełniący stanowisko Dyrektora Handlowego w porcie Gdańskim, jest to wynikiem coraz lepszej propozycji DCT Gdańsk, a oprócz tego paru lat pracy nad zbudowaniem mocnej marki. Rezultaty tych starań są widoczne coraz jaskrawiej, w szczególności pod postacią nowych przewoźników, którzy się zdecydowali obsługiwać swoje kontenery właśnie w tym porcie.